Hvordan giver du dine potentielle kunder svar på, det de søger efter?

Lad mig give dig et eksempel:
Hvordan bliver jeg skilt?
Hvordan laver jeg en søgeordsanalyse?

Hvis du nu vidste, at det var det, dine potentielle kunder søgte svar på. Hver måned. Året rundt.

 

Hvordan ville du så bruge den viden?

Ja, du kunne skrive det på forsiden af din hjemmeside.
Du kunne skrive det i headeren på Facebook.
Du kunne sende en mail til dine læsere.

Ja, alle forslag er sådan set gode nok.

 

Men hvad med, at du skrev et blogindlæg, der besvarer spørgsmålet. Hvor du giver svar på det dine potentielle kunder har brug for at høre. Hvor du kan tilføje dine vinkler og ekstra unikke viden, som dine konkurrenter ikke gør.

Ikke nok med det, så kan dette blogindlæg faktisk gøre mere end det. Der er nemlig flere grunde til at det er en strategisk smart (geni streg, hvis du spørger mig.

 

5 årsager til at du skal skrive blogindlæg

 

 

  • Du får muligheden for at opbygge content, så du sikrer dig at Google forstår, hvad din forretning handler om. Hint: Det er en god ting, hvis du vil bygge en solid og sikker online forretning. For Google er din ven her.

 

  • Du får muligheden for at levere det svar, dine kunder har brug for, OG du får muligheden for at vise, hvem du er, og hvordan du arbejder. Hint: Hvordan du ser anderledes på tingene end dine konkurrenter. For det ved jeg, at du gør.

 

  • Du  et blogindlæg, du kan lave teasere til på de sociale medier og i dit nyhedsbrev, så du kan få dine følgere aktiveret og i tale om netop dette emne.

 

  • For det femte kan dette blogindlæg bruges som hjælp til din kundeservice. Når du får det samme spørgsmål igen og igen på mail, kan du vælge at henvise til dette blogindlæg og give den potentielle kunde endnu mere værdi end blot ved at besvare en mail.

 

Bemærk her, at du selvfølgelig ikke skal forære din viden væk. Men ærligt … det gør du heller ikke. Vi er mennesker, vi læser og forstår. Men det er sjældent nok til, at vi kan løse alting selv. Det har vi dig til at hjælpe os med.

 

Hvordan ville det være for dig at have en plan for, hvilke blogindlæg du skal skrive resten af året?

 

Blogindlæg, som matcher præcis det, dine potentielle kunder søger efter?

Og ikke nok med det.

Hvis du nu også fik at vide, hvad dit blogindlæg som minimum skulle give svar på.

Med relaterede ord, som de fleste forventer, at du også kommer omkring.
Med henvisninger til hvilke sider og blogindlæg, som du i forvejen har på hjemmesiden, som vil være en strategisk god idé at linke til.

Groft sagt: En ramme for dit blogindlæg, der sikrer dig, at din tid er brugt bedst muligt, og at du skaber en strategisk mulighed for at tiltrække nye og flere potentielle kunder til din forretning.

 

Så skal vi ikke finde ud af, hvad dine potentielle kunder søger efter svar på? Så du kan komme i gang med at skrive et blogindlæg, der sikre dig, at dine kunder kan finde dig.

Har du et spørgsmål?

Jeg er rigtig nysgerrig på at høre, hvilke udfordringer har du med skrive blogindlæg?

Er der nogle ting, som vil gøre et nemmere for dig, at komme i gang?

Skiv det til mig her, så skal jeg gøre mit for at hjælpe dig i gang.

9 + 12 =

Tak fordi du læste med