For 13 år siden købte jeg en webshop. Det var et rigtigt håndværkertilbud, og jeg kastede mig ud i det uden at kende gamet. Resultatet blev, at jeg brugte penge, men ingen tjente. Til sidst sagde både min mand, min revisor og min bank: ”Det går ikke længere!”
Noget måtte gøres. Jeg traf den beslutning, at jeg ville fortsætte forretningen uden at det skulle koste mig andet end min tid. Det blev et endegyldigt farvel til dyrt købte annoncer og et goddag til solidt SEO-arbejde, der hjalp mig til at rette mit tilbud præcist efter dét, der blev efterspurgt. Uafhængigt af sociale medier fik jeg i løbet af et halvt år vendt skuden. Der blev skabt trafik. Der kom kroner i kassen.
Jeg ved, hvor ondt det gør, når der ikke kommer kunder i butikken. Jeg ved, hvor frustrerende det er, fordi man ved, at ens viden og ens produkter kan løse målgruppens problemer. Man kan løbe nok så stærkt og sætte en masse i værk, men hvad hjælper det, når det ikke er rigtige?