Har du fundet de rette søgeord til din hjemmeside?

Er du snæversynet, når det kommer til søgeord

Sagen er den, at du måske kommer til at ødelægge det for dig selv, hvis du bliver ved med at optimere dine blogindlæg til det samme søgeord igen og igen.

Det er selvfølgelig ikke med vilje – det ved jeg godt.

Dine blogindlæg vil i langt højere grad blive indekseret og opnå gode placeringer, hvis du sørger for at holde tingene adskilt og bruge flere relaterede søgeord. I stedet for blot de samme 3-5 søgeord, som du faktisk godt ved, at du måske har brugt lidt for mange gange.

Det er derfor vigtigt, at du har en overordnet plan – en SEO-strategi, der sikrer dig, at du bruger din tid på de blogindlæg, som giver dig en strategisk fordel – hos Google. Og dermed også hos dine potentielle kunder. Det starter med en Søgeordsanalyse.

Jeg ser desværre en tendens til, at virksomheder blogger til præcist dét emne, de hjælper deres kunder med. Og ikke tænker på, at der er mange andre muligheder end netop det éne ord.

Lad mig demonstrere det med et søgeord.

Angst.
Det er et søgeord, der er mange søgninger på. Men emnet i sig selv er ikke nødvendigvis det ord, folk med angst søger efter.

Markedet for søgeord til angst er kæmpestort. Og det er konkurrencen også. Det er derfor vigtigt at sprede dine blogindlæg og tekster ud på flere søgeord. For at sikre dig, at du ikke skal ligge og kæmpe om placeringerne på de samme søgeord, som alle dine konkurrenter også bruger.

Din blog eller dine tekster kan (og skal, hvis du spørger mig) bruges til flere forskellige stadier i kunderejsen.
* Kunderejsen er kort fortalt: Fra kunden har et erkendt behov, til de er klar til at købe dit produkt, gennemgår kunden mange faser. Og det er de forskellige faser, du med fordel kan blogge til.

Hvordan arbejder du så med det ene søgeord?

Angst.

Tænk på problemet. Hvilket problemer kommer i kølvandet af angst?

Tænk på ønsker/drømme. Hvad drømmer eller ønsker din potentielle kunde om at gøre, hvis angsten ikke stod i vejen for dem?

Tænk på løsningen. Hvad søger kunden efter af løsninger?

Du skal tænke på, at dine blogindlæg skal støtte op omkring dit emne. Alle små veje skal føre ind til det, du arbejder med. Og ikke spænde ben for dig.

Få hjælp til søgeordsanalysen

Ps. Jeg tror bestemt ikke, du er snæversynet, men har du brug for et par ekstra briller til at finde flere veje (søgeord) ind til din online forretning, så er det min spidskompetence.

Skal vi tegne en ny plan, der sikrer dig flere veje ind til din online forretning, så klik her, og lad os få en snak.

Start her med at booke en afklaringssamtale lige her. Jeg glæder mig til at høre fra dig.