Hanne Østergaard logo

Kimber Foods omsætning steg 

... med 450%

Manglede struktur og en plan

Mette Svanberg fra Kimber Foods kom til mig, fordi hun gerne ville have deres webshop til at sælge mere. Hun vidste godt lidt om SEO – men hun var kørt træt i det og havde ingen struktur i sit SEO-arbejde.

Derfor ringede Mette til mig. For at få hjælp fra én, der havde erfaring med webshops. Og for at få en løsning, hvor hun kunne prioritere SEO, men stadig have tid til alle de andre ting, der var og er på hendes to do-liste. Sådan at hun kunne få skabt mere organisk trafik og allervigtigst: At minimere virksomhedens omkostninger til betalt annoncering.

Derfor startede vi med et VIP-forløb i 2020, hvor jeg lavede et Helbredstjek, underviste Mette og gav hende sparring. Det gjorde, at Mette fik øjnene op for, at det godt kunne betale sig at arbejde med SEO. For det kunne ses i tallene. Mere om dem her.
SEO hjælp

På godt jysk betyder det, at vi har skabt mere relevant trafik til webshoppen. Trafik, der skaber kunder

Mette og jeg har stået skulder ved skulder gennem det her. Vi har smøget ærmerne op og arbejder nu sammen side om side. Vi har en strategi, en arbejdsplan, og vi er i gang. Det har skabt resultater. Og det fortsætter med at skabe resultater.

Hør, hvad Mette siger om vores samarbejde her:
Mette fra Kimber Foods

Mette Svanberg, kimberfoods.dk

“Hanne har været en gave at få med på holdet”

Vi havde truffet en strategisk beslutning om, at vores webshop fra 2007 skulle have en gennemgribende opgradering. Helt fra bunden. Der var mangel på mange opdateringer, og der var flere gamle links, som alt sammen gav et mindre kaos i Googles søgemaskine. Derfor var vi ikke særligt synlige lige der, hvor kunderne kom via Google-søgninger.

Jeg havde kendskab til, at Hannes spidskompetencer var at arbejde med SEO grundigt og HELT fra bunden. En kompetence, jeg ikke har, og derfor vurderede jeg, at vi skulle finde en samarbejdspartner, der kunne netop det.
Ja, jeg siger holdet, for det føles som om, Hanne er ”vores” medarbejder i den nørdede IT-afdeling for SEO-mekanikken. Hanne fik hurtig set, hvor de mest grelle mangler var og lavede ud fra det en dybdegående analyse en arbejdsplan for at give vores webshop et ordentligt og organisk fundament. Vi fik en fair information om, hvad vi kunne forvente: Et større arbejde, som vi dog hurtigt kunne se positive resultater på.

Det er en anden finesse, at Hanne sørger for, at vi løbende har modtaget data, så vi kunne se, hvordan udviklingen er måned for måned. En værdifuld indsigt at få og en viden, jeg deler med vores advisory board, så vi alle bedre kan forstå, hvad der sker, når SEO-Hanne har fikset links, skabt bedre tekster, eller vi har fået et blogindlæg ud.
Samarbejdet med Hanne har skabt en tydeligt bedre fungerende webshop, så vi nu bliver fundet meget oftere via Google-søgninger. Vi har fået bedre viden om, hvordan vi skal arbejde videre med shoppen. Vi har erkendt, at det er vigtigt at investere i SEO-arbejdet. Et arbejde, vi tit mangler tid til at udføre, og som vi heller ikke kan finde ud af.

Jeg er vild med den måde, Hanne kan få mig forklaret ting, der ikke gav mening tidligere. Og at Hanne kan trække en magisk liste ud, der kan give mig data og viden om, hvad der relevant for eksempel at skrive blogindlæg om. Samtidig er der er altid et smil på læberne og god energi, når Hanne er på.
Samarbejdet med Hanne har været en god oplevelse.
Jeg føler, jeg får langt mere end det, jeg blev lovet. Vi har for eksempel lavet impulsive salgskampagner via SoMe, og Hanne har givet mig inspiration til opslag og til, hvad er godt at skrive om. Alt det, havde jeg ikke regnet med. Samtidigt er der blevet rykket helt vildt på SEO- og webshop-optimeringen. Resultaterne er der.

Jeg vil helt sikkert anbefale Hanne – jeg har allerede gjort det og vil gøre det igen. Hanne er en seriøs og utrolig vidende samarbejdspartner, som virkelig sætter høje mål og når dem.

Løsning

SEO-forløb
Webshop- og SEO-samarbejde
Kimber Foods resultater* indtil videre
(for ja, vi bliver ved og hviler ikke på laurbærrene):
- Antallet af besøgende på hjemmesiden er steget med næsten 20 %

- De tilbagevendende besøgende er steget med 21 %

- Afvisningsprocenten er faldet med 48 %

- Den gennemsnitlige tid på webshoppen er i gennemsnit steget med 1 minut

- Antallet af konverteringer er steget med 61 %

- Konverteringsgraden er steget med 25 %


Sidst, men ikke mindst: Omsætningen er steget med hele 450 %
*Tallene er fra 1. januar til oktober 2021 sammenlignet med året før fra 1. januar til oktober 2020.

Brug for hjælp?

Hvis du ligesom Mette gerne vil tage dit SEO-arbejde til næste niveau og få resultater, der taler for sig selv, så book en afklaringssamtale med mig her.
Ja tak - lad os få en snak
Copyright © 2024 All Rights Reserved
magnifiercrossmenu