Hanne Østergaard logo

Trafik fra Google

God og relevant trafik fra Google kommer ikke, hvis du KUN skriver om dig og virksomheden

Hanne Østergård
Udgivet: 11. juni 2023
Opdateret: 17. oktober 2023
For kunderne er slet ikke klar til at høre om dig endnu.

Lige nu står de i deres egen verden og har masser af problemer, der skal løses.

Helt ærligt. Dine potentielle kunder tænker kun på 1 ting:

● At få løst deres problem (og/eller)
● At finde svar på deres spørgsmål

Det får de ikke ved at høre om dig og din forretning.
Beklager.
Hvis du oplever, at det er tilfældighederne, der afgør, om kunder finder din hjemmeside, når de sidder og googler sig til svar, kan det tyde på 2 ting.

1. Enten at hjemmesiden kun består af tekster, der handler om dig, og hvad du laver
2. Eller at du bruger ord, vendinger og sætninger, som dine kunder ikke bruger

I begge tilfælde er der kun 1 ting at gøre:

Stop.

Det er mit bedste råd.
Det jeg vil anbefale dig at gøre er følgende: 

Hvis du vil trække flere besøgende til hjemmesiden, der skal blive til kunder, så skal dine næste blogindlæg, sider og tekster KUN omhandle det problem, dine kunder søger på.
Ikke andet.

Og hvordan gør du så det?

Du skal i gang med at undersøge, hvad dine kunder googler efter ... sent lørdag aften. Eller tirsdag formiddag.

● Hvad er det de søger svar på?
● Hvad er det (de tror), de har brug for?
● Hvad gør ondt lige nu?
● Hvad mangler de en løsning på?


Jo hurtigere du får svar på, hvad kunderne egentlig søger efter, jo hurtigere kan du skabe en hjemmeside, der hver dag trækker besøgende og kunder til.

Når det er på plads kan du fortælle mere om virksomheden og dig

Din og virksomhedens historie er vigtig. 

Det er også vigtigt, at I fortæller om det store stykke arbejde, I gør.

Men min anbefaling er, at det skal du vente med, indtil kunderne har fået svar på det, de søger efter - og har fundet ud af, at det kan du og din virksomhed hjælpe med.

Først da får de brug for at vide mere om dig og virksomheden.
søgeordsanalyse pakken

Har du brug for hjælp til at finde svar på, hvad dine kunder søger på?

Så lad os tage en snak om, hvordan du kan arbejde strukturet med de søgeord, som dine kunder sørger på.
Book en afklaringssamtale her
Samtalen er fortrolig og der er god tid til spørgsmål.
Copyright © 2024 All Rights Reserved
magnifiercrossmenu